Wczoraj w Poznaniu konsorcjum firm budowlanych, w skład którego wchodzi Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa S.A., podpisało umowę na budowę nowej linii tramwajowej os. Lecha - Franowo w stolicy Wielkopolski. Wartość kontraktu to 224,98 mln zł.
21 marca w Poznaniu spotkali się przedstawiciele firmy Infrastruktura Euro Poznań 2012 oraz konsorcjum budowlanego, w skład którego wchodzą firmy Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa S.A., Bilfinger Berger Budownictwo S.A. oraz ZUE S.A. Celem spotkania było podpisanie umowy na realizację projektu „Budowa trasy tramwajowej os. Lecha - Franowo w Poznaniu”, jednej z największych wielkopolskich inwestycji w ramach przygotowań do przyszłorocznych piłkarskich Mistrzostw Europy. Wartość zlecenia to 224,98 mln zł.
- Podobnie jak nasz zleceniodawca liczymy na udaną współpracę - mówi Ryszard Janeczek, prezes Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń PeBeKa S.A., partnera konsorcjum budowlanego. - Ze swojej strony możemy zapewnić wykonanie prac zgodnie z najwyższymi standardami jakości. Dysponujemy doświadczoną kadrą i nowoczesnymi technologiami. Wykonaliśmy szereg podobnych kontraktów na całym świecie, m.in. tunel drogowy Har-Gilo w Izraelu, sześć tuneli na trasie kolejowej z Jijel do Ramadane Djamel w Algierii, tunele dla szybkiej kolei miejskiej w tureckiej Ankarze, tunele drogowe Cheung Ching w Hongkongu, a także w Polsce, jak tunel w ramach infrastruktury szybkiego tramwaju w Krakowie, tunel węzła komunikacyjnego „Hulanka” w Bielsku-Białej czy powstający aktualnie tunel kolejowy na lotnisko w Warszawie. Poznański projekt jest zatem w dobrych rękach – dodaje Janeczek.
Nowy tramwaj na EURO 2012
Projekt „Budowa trasy tramwajowej os. Lecha - Franowo w Poznaniu” to inwestycja w ramach rozbudowy poznańskiej infrastruktury przed EURO 2012. Zakres zakontraktowanych prac obejmuje budowę trasy tramwajowej od istniejącej pętli tramwajowej na os. Lecha do projektowanej pętli tramwajowo-autobusowej Franowo, w tym torowisko tramwajowe wraz z odwodnieniem i peronami przystankowymi oraz niezbędną infrastrukturą, tunel tramwajowy na odcinku od ul. Chartowo do ul. Szwedzkiej (z przejściem pod ulicą Kurlandzką i Szwedzką) wraz z infrastrukturą techniczną i dojazdami do dróg kołowych, mury oporowe, wiadukty, budynek socjalny na stacji Franowo wraz z instalacjami, drogi, ścieżki rowerowe, sygnalizacje świetlne, oświetlenie uliczne, kanalizację energetyczną i teletechniczną, uzbrojenie podziemne oraz infrastrukturę towarzyszącą.
PeBeKa wykona część tunelu od segmentu 33-ego do segmentu 81-ego (około 410 m), zadaszony przystanek „Kurlandzka" wraz z wyposażeniem oraz mury oporowe, co stanowi około 30 % robót konstrukcyjnych.
Zakończenie prac planowane jest na 30 kwietnia 2012 roku.