Zgodnie z deklaracjami Spółka PeBeKa S.A., wykonawca tunelu szlakowego metra B23, stacji A23 i węzła komunikacyjnego Młociny, zgłosiła do odbioru tę inwestycję. Od 3 września pracę rozpoczyna komisja odbioru powołana przez Metro Warszawskie Sp. z o.o.
To olbrzymia inwestycja obejmująca dwutorowy tunel podziemny o długości blisko 700 metrów, stację metra i olbrzymi węzeł komunikacyjny, który umożliwi sprawną komunikację pomiędzy metrem a liniami tramwajowymi, autobusowymi i transportem osobowym (obejmuje m.in. parking na 700 samochodów). Budowa wymagała dodatkowych realizacji. Tory odstawcze metra znajdują się na terenie Huty Warszawa. Z tego powodu PeBeKa wybudowała nowy wjazd do Huty z budynkiem odpraw celnych. Ta część inwestycji została już odebrana przez inwestora i zgłoszona do odbiorów publicznych.
Odbiory tunelu, stacji i węzła Młociny będą trwały przez cały wrzesień. To długotrwała procedura ze względu ogrom inwestycji, skomplikowanie budowlane stacji metra i konieczność sprostania rygorom bezpieczeństwa. Odbiory obejmują wszystkie branże, m.in.: konstrukcyjną, wentylacyjną, sanitarną, elektro-energetyczną, każdego z systemów teletechnicznych, systemu poboru opłat (bramki), wind, schodów ruchomych, gaszenia gazem wybranych pomieszczeń, torową, sterowania ruchem pociągów, sterowania urządzeniami stacji z pomieszczenia dyżurnego ruchu i Centralnej Dyspozytorni I linii na STP Kabaty. Konstrukcja pompowni szlakowej, izolacja tunelu i konstrukcja czerpniowyrzutni zostały już odebrane.
Po zakończeniu wszystkich odbiorów Metro Warszawskie rozpocznie procedurę uzyskiwania pozwoleń na użytkowanie.