Sieć Starwood Hotels & Resorts podjęła aktywną, strategię rozwoju, która ma na celu dalsze udoskonalanie oferty swoich hoteli w Polsce oraz powstawanie nowych hoteli sieci w kluczowych polskich miejscowościach biznesowych i turystycznych. Działania te są kontynuacją globalnej ekspansji firmy, która do 2013 r. planuje zarządzać 1500 hotelami na świecie. Wśród rozpatrywanych lokalizacji w Polsce znajdują się: Wrocław, Łódź, Katowice, Zakopane, Gdańsk, Szczecin i Mikołajki.
Polski zarząd Starwood Hotels & Resorts podąża za globalną strategią rozwoju firmy i planuje ekspansję w kluczowych miastach biznesowych oraz w ośrodkach typowo turystycznych jak Zakopane i Mazury.
Ważnym kierunkiem zainteresowania sieci Starwood Hotel & Resorts są duże miasta, w tym Wrocław. Jak podkreśla polski zarząd, stolica Dolnego Śląska jest szczególnie istotną lokalizacją z wielu względów: to duże, dynamicznie rozwijające się miasto, coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów, także ważny ośrodek biznesowy, znajdujący się blisko Niemiec i Czech.
„Bardzo poważnie interesujemy się Wrocławiem. Naszym celem jest znalezienie inwestorów, z którymi wspólnie moglibyśmy otworzyć i prowadzić we Wrocławiu hotel sieci Starwood” – mówi Thomas Schoen, dyrektor generalny sieci w Polsce. – „Ponieważ w tej chwili prowadzimy wstępne działania, a dużo zależy od przyszłego inwestora, dlatego nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji, pod jaką marką będziemy zarządzać ewentualnym obiektem we Wrocławiu.”
Starwood Hotels & Resorts w Polsce nie chce ograniczać się tylko do prowadzenia hoteli pięciogwiazdkowych. Rynek polski jest także niezwykle interesujący dla obiektów cztero-gwiazdkowych, dlatego też rozważane jest wprowadzenie takich marek własnych jak np. Four Points by Sheraton czy Aloft.
Starwood Hotels & Resorts nie tylko planuje inwestycje w nowe obiekty, ale również ulepszanie funkcjonujących już hoteli. W ramach zaplanowanych działań, sieć wyda do końca 2009 r. 4 miliony euro w Polsce. Prawie połowa tej sumy została już wydana. Inwestycje w przypadku marki Sheraton dotyczą głównie przebudowy hotelowych lobby, gdzie uruchomiona zostanie przestrzeń Link@Sheraton – unikalne miejsce, ze stacjami komputerowymi i darmowym dostępem do internetu, gdzie goście nie tylko będą mogli popracować, ale również poczytać gazety, czy zjeść posiłek. Dodatkowo rozbudowane zostaną piętra klubowe (Club Floor) w Warszawie i Krakowie. Piętra te oferują pokoje o podwyższonym standardzie i apartamenty. W przypadku hotelu The Westin Warsaw powiększone zostało piętro Executive – dla najbardziej wymagających klientów oraz przebudowany JP’s Bar. W hotelu Le Meridien Bristol wymieniono łóżka na słynne Le Meridien Beds oraz wszystkie telewizory na bardziej ekologiczne.
Rok 2008 był dla firmy Starwood Hotels & Resorts szczególny, w związku z otwarciem kolejnego obiektu – Sheraton Sopot, Conference Center & Spa. Jest to pierwszy obiekt marki, zlokalizowany w miejscowości turystycznej. Sheraton planuje otworzyć tam w połowie 2009 roku największe na Wybrzeżu centrum konferencyjne i ekskluzywne spa.
Sieć Starwood Hotels & Resorts posiada w Polsce 6 obiektów: hotele Sheraton w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Sopocie oraz w Warszawie – The Westin Warsaw i Le Meridien Bristol. Łącznie oferuje ponad 1500 pokoi i zatrudnia ponad 1100 osób.
Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. – kilka słów o firmie
Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. jest obecnie jedną z wiodących firm hotelarskich na świecie posiadającą około 900 obiektów w ponad 100 krajach i zatrudniającą 155 tysięcy osób. Starwood Hotels jest właścicielem, operatorem i zarządcą hoteli: St. Regis®, The Luxury Collection®, Sheraton®, Westin®, Four Points® by Sheraton, W®, Le Méridien i wprowadzonych ostatnio marek AloftSM i ElementSM Hotels. Starwood Hotels jest także właścicielem Starwood Vacatio Ownership Inc., jednej z pierwszych firm zarządzających wysokiej klasy posiadłościami wakacyjnymi.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.starwoodhotels.com/pressclub.