Public relations i media relations INTERFERIE Medical Spa
Od maja 2010 roku w Świnoujściu powstaje nowoczesny czterogwiazdkowy hotel na ponad 300 pokoi, z bogatą bazą rehabilitacyjną oraz spa&wellness. Jest to inwestycja istotna zarówno dla inwestora, jak i całego miasta. Agencja PR time prowadzi działania public relations oraz media relations inwestycji. Termin otwarcia hotelu INTERFERIE Medical SPA: wrzesień 2011 roku.
Klient:
Spółka hotelarsko-turystyczna INTERFERIE należy do grupy kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A. Osiem ośrodków firmy znajduje się w miejscowościach, które ze względu na swoje naturalne właściwości lecznicze otrzymały status uzdrowiska (są to Kołobrzeg, Świnoujście, Świeradów Zdrój i Dąbki) oraz w innych znanych ośrodkach turystycznych (np. Ustronie Morskie, Szklarska Poręba). Ponadto firma posiada hotele w Lubinie i Głogowie oraz biuro podróży. Od 2007 roku przygotowywała się do największej w historii firmy inwestycji: budowy nowoczesnego, czterogwiazdkowego hotelu w Świnoujściu.
Sytuacja wyjściowa:
• hotel jest największą w historii i najważniejszą inwestycją INTERFERII,
• powstaje na miejscu dawnego (rozebranego) ośrodka Eldorado, zakupionego przez spółkę w czerwcu 2007 roku,
• wybór Świnoujścia jako miejsca inwestycji nie jest przypadkowy: spółka posiada cztery nadmorskie obiekty w Zachodniopomorskiem, w tym jeden w Świnoujściu; jest to popularny kurort, chętnie odwiedzany przez turystów krajowych i zagranicznych oraz kuracjuszy; w Świnoujściu brakuje tak nowoczesnego hotelu z salami konferencyjnymi,
• możliwością powstania nowoczesnego, dużego hotelu żywotnie zainteresowani są zarówno mieszkańcy (nowe miejsca pracy), jak i władze oraz lokalne media (dotychczasowe zapowiedzi innych inwestorów, np. Ireny Eris, nie doszły do skutku),
• wzniesienie hotelu z rozbudowaną bazą rehabilitacyjno-pielęgnacyjną wpisuje się w coraz modniejszy trend dbania o kondycję i zdrowie oraz coraz popularniejsze korzystanie z usług wellness&spa.
Założenia:
• wspieranie zainteresowania mediów systematycznymi informacjami nt. inwestycji – od jej projektu poprzez poszczególne etapy aż do otwarcia,
• otwartość informacyjna, sugerowanie tematów mogących być interesującymi dla mieszkańców, turystów oraz branży hotelarskiej,
• wykorzystanie bliskości granicy z Niemcami i faktu obecności w mieście sporej liczby niemieckich turystów,
• podkreślanie wagi inwestycji zarówno dla miasta i mieszkańców (nowe miejsca pracy, dostępność nowoczesnych sal konferencyjnych, możliwość przyciągnięcia nowych turystów), jak i dla turystów oraz kuracjuszy,
• akcentowanie niezwykle bogato wyposażonej i rozbudowanej bazy zabiegowej i pielęgnacyjnej – walor unikalności wśród konkurencji oraz ciekawej oferty dla przyszłych gości,
• bliska współpraca z władzami Świnoujścia, dla których jest to również prestiżowa i ważna inwestycja,
• zasięg działań – ogólnopolski,
• grupy docelowe: szeroko rozumiana społeczność lokalna, obecni i potencjalni klienci INTERFERII, turyści zagraniczni, media lokalne, ogólnopolskie i branżowe.
Cele:
• wykreowanie wizerunku INTERFERIE Medical SPA jako hotelu nowoczesnego i komfortowego, o wysokim standardzie,
• wyeksponowanie nowoczesnych rozwiązań, które znajdą zastosowanie w hotelu,
• budowanie znajomości marki hotelu wśród potencjalnych przyszłych gości,
• wsparcie inwestora w prowadzeniu negocjacji biznesowych poprzez wzrost świadomości marki INTERFERIE Medical SPA i utrzymanie przyjaznego klimatu wobec inwestycji,
• wzmacnianie wizerunku INTERFERII jako spółki skupiającej się na świadczeniu usług wypoczynku połączonego z zabiegami rehabilitacyjno-pielęgnacyjnymi,
• kreowanie wizerunku INTERFERII jako godnego zaufania, solidnego partnera i inwestora, realizującego działania zgodnie z wcześniejszymi planami i dotrzymującego obietnic.
Działania agencji PR time:
• opracowanie szczegółowej bazy mediów: lokalnych, turystycznych i hotelarskich, ogólnopolskich zajmujących się wspomnianą tematyką oraz zagadnieniami z zakresu inwestycji,
• nawiązanie kontaktu z ww. dziennikarzami, stały kontakt z nimi,
• systematyczne przygotowywanie materiałów dla dziennikarzy od etapu projektowania budynku – działania media relations,
• przygotowywanie materiałów o inwestycji z myślą o odbiorach niemieckojęzycznych, zamieszczanie informacji w portalach niemieckich,
• wsparcie przedstawicieli spółki w organizacji uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod inwestycję w dniu
27 maja 2010 roku:
o przygotowanie harmonogramu działań i prac przygotowawczych,
o działania logistyczne i nadzór nad organizacją konferencji prasowej oraz uroczystości wmurowania kamienia węgielnego,
o nadzorowanie prac nad projektem graficznym zaproszeń,
o przygotowanie aktu erekcyjnego budowli,
o współpraca z działem marketingu przy ustalaniu upominków dla gości,
o koordynacja działań na miejscu konferencji prasowej oraz placu budowy,
o działania media relations: zapraszanie dziennikarzy, konferencja prasowa prowadzona przez przedstawiciela agencji
PR time, obsługa dziennikarzy obecnych na uroczystości, rozsyłanie komunikatu prasowego.
• wsparcie przedstawicieli generalnego wykonawcy w organizacji uroczystości zawieszenia wiechy w dniu 17 marca 2011 roku,
• opracowanie wstępnych koncepcji otwarcia obiektu,
• zredagowanie treści na stronę internetową hotelu,
• działania media relations związane z otwarciem hotelu.
Efekty:
• wysoka frekwencja dziennikarzy podczas obu uroczystości, co zaowocowało publikacjami w lokalnych mediach,
• do końca maja 2011 roku na temat spółki INTERFERIE oraz inwestycji w Świnoujściu powstało 69 artykułów prasowych oraz 450 materiałów opublikowanych w internecie;
• materiał z wmurowania kamienia węgielnego oraz zawieszenia wiechy pojawił się w lokalnych telewizjach (TVP Szczecin, Telewizja Świnoujście, Telewizja Słowianin) oraz w Polskim Radiu Szczecin, a także w TVN CNBC,
• utrwalenie w świadomości nie tylko mieszkańców nazwy obiektu oraz jego charakteru i oferowanych w przyszłości usług,
• zbudowanie pozytywnego wizerunku inwestora jako firmy rzetelnej i realizującej założone plany.