Case study

Akcja bezpłatnych badań diagnozujących stan zdrowia nerek „Zbadaj nerki – Twój filtr życia”

Akcja bezpłatnych badań diagnozujących stan zdrowia nerek „Zbadaj nerki – Twój filtr życia”

 

 

 

 

Wielka kampania na rzecz profilaktyki chorób nerek, które należą do coraz poważniejszych chorób cywilizacyjnych. Obecnie najczęstszą przyczyną przewlekłej niewydolności nerek są cywilizacyjne plagi – cukrzyca i nadciśnienie. Uświadomienie ludziom zagrożenia przy przekazaniu informacji na temat stanu zdrowia i możliwej profilaktyki. Dodatkowo kampania medialna zwiększająca wiedzę na temat dializoterapii i leczenia nerkozastępczego. Akcja była prowadzona od września 2005 roku do końca grudnia 2006 roku.

Stan wyjściowy:

  • rosnąca na całym świecie liczba zachorowań na przewlekłą niewydolność nerek
  • bardzo niski poziom wiedzy na temat chorób nerek i ich profilaktyki
  • nieufność wobec niepublicznych stacji dializ wchodzących na rynek usług medycznych

Założenia:

  • akcja bezpłatnych badań jako wkład firmy Fresenius w rozwój profilaktyki w Polsce
  • szeroka edukacja społeczna dotycząca dializoterapii i chorób nerek
  • zasięg ogólnopolski z silnym akcentem na lokalne relacje

Cele:

  • budowa eksperckiego wizerunku przedstawicieli stacji dializ firmy
  • budowa kanałów komunikacyjnych z lokalnym otoczeniem
  • propagowanie wiedzy o dializoterapii i funkcjonowaniu niepublicznych stacji dializ
  • zwiększenie rozpoznawalności marki

Działania:

  • opracowanie pomysłu i koncepcji akcji
  • przygotowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej – logo, plakaty, ulotki
  • redakcja tekstu ulotki edukacyjnej
  • organizacja kolejnych badań w stacjach dializ firmy Fresenius
  • komunikacja z dziennikarzami lokalnymi – wysyłka zaproszeń, materiałów prasowych, organizacja konferencji w trakcie prowadzonych bezpłatnych badań i zapoznanie dziennikarzy z funkcjonowaniem stacji dializ

Efekty:

Pierwsza akcja „Zbadaj nerki – Twój filtr życia” odbyła się w Ostrowi Mazowieckiej we wrześniu 2005 roku. Kolejnymi miastami, w których realizowano projekt bezpłatnego badania nerek, były: Tarnobrzeg, Wrocław, Żywiec, Zamość, Radom, Kraśnik, Puławy, Stargard Szczeciński, Piotrków Trybunalski oraz Mrągowo. W sumie bezpłatnym badaniom poddało się 5790 osób. U blisko 3 procent z nich (169 osób) stwierdzono podwyższony poziom kreatyniny, co świadczy o zaburzeniach pracy nerek. Prawie 6 procent (331 osób) miało przekroczony poziom glukozy. Nefrolodzy zatrudnieni w stacjach Fresenius Nephrocare udzielili setek porad osobom skarżącym się na dolegliwości nerek. Podczas niektórych edycji akcji pacjentom mierzono również ciśnienie. W Kraśniku aż 30 procent pacjentów miało podwyższone ciśnienie tętnicze.
O akcji napisały wszystkie lokalne media w poszczególnych lokalizacjach. W konferencjach prasowych brali udział zarówno dziennikarze prasowi, jak i reporterzy lokalnych rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych. Większość dziennikarzy poddała się również badaniom.

« wróć do listy realizacji