Kampania wizerunkowa w Internecie
Wzmocnienie wizerunku spółki Power Media jako firmy oferującej nowoczesne rozwiązania do prowadzenia działalności gospodarczej przy pomocy internetu, dostarczającej nowoczesnych i bezpiecznych narzędzi informatycznych do dokonywania e-rozliczeń, a także błyskawicznie reagującej na zmiany w polskim prawie podatkowym. Termin realizacji: styczeń - kwiecień 2009 roku.
Sytuacja wyjściowa:
- postępujący kryzys gospodarczy,
- spółka postrzegana bardziej jako dostawca dedykowanych rozwiązań informatycznych dla dużych firm i recruiter wysoko wyspecjalizowanych kadr IT niż dostawca narzędzi internetowych dla mikro- i małych firm oraz aplikacji do rozliczeń podatkowych przez internet
- mała popularność podpisu elektronicznego
Założenia:
- zasięg: ogólnopolski z uwzględnieniem Polaków pracujących za granicą, ale prowadzących działalność gospodarczą i / lub rozliczających się z podatku osobistego w Polsce
- grupy docelowe: media ogólnopolskie o charakterze ekonomicznym, dziennikarze prasy branżowej, media lokalne i polonijne, mali i średni przedsiębiorcy, podatnicy zobowiązani do złożenia rocznego zeznania podatkowego
Cele:
- poinformowanie grup docelowych o nowoczesnych rozwiązaniach informatycznych do prowadzenia księgowości online, możliwości wysyłania do urzędów skarbowych firmowych deklaracji podatkowych przez internet bez własnego e-podpisu oraz o prostej, portalowej aplikacji do bezpiecznego wypełniania PIT-ów rocznych
- maksymalne wykorzystanie sytuacji kryzysu ekonomicznego i potrzeby dokonywania oszczędności dla promocji spółki i jej projektów internetowych
- prezentacja Power Media jako innowacyjnego i profesjonalnego producenta oprogramowania
- wzrost świadomości marki i utrzymanie przyjaznego klimatu wobec marki
- wyeksponowanie zalet i możliwości stosowanych przez spółkę technologii
Działania:
- opracowanie scenariusza działań dotyczących jak najszerszego poinformowania grup docelowych o nowych usługach księgowości internetowej oraz o debiucie nowej wersji serwisu Pitroczny.pl
- zebranie materiału i przygotowanie informacji prasowych – uzgadnianie wszystkich materiałów ze spółką Power Media
- opracowanie bazy mediów z uwzględnieniem specyfiki różnych grup docelowych
- przygotowanie komunikatów prasowych
- aranżacja dodatkowych wywiadów przedstawicieli spółki z mediami
- monitoring mediów
Efekty:
Znaczny wzrost rejestracji w serwisie www.ifirma.pl oraz wzrost przychodów z opłaty abonamentowej (o 58 proc. w porównaniu do kwietnia 2008 r.). Prowadzona kampania przekłada się również pozytywnie na duże zainteresowaie serwisem www.pitroczny.pl. W porównaniu do ubiegłego roku liczba jego użytkowników wzrosła niemal dwukrotnie.
W okresie od połowy stycznia do końca kwietnia br. informacje o nowych projektach i produktach spółki Power Media prezentowane były w programach telewizyjnych, audycjach radiowych, prasie drukowanej, a także w portalach internetowych (w sumie ok. 200 publikacji).
Przykładowe media, w których ukazały się materiały:
RTV: TVN CNBC, TVP, TV Biznes, Polskie Radio, radio RAM
Portale: www.money.pl, www.gazeta.pl, www.eGospodarka.pl, www.onet.pl, www.parkiet.com.
Prasa: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Metro, Gazeta Wrocławska, Polish Express