Case study

Promocja realizacji zdjęć do filmu Waldemara Krzystka „Mała Moskwa”

Wyjątkowy film, wyjątkowa strategia promocji

 

 

 

Nagłośnienie w mediach realizacji jednego z najważniejszych polskich filmów. Mała Moskwa powstawała w naturalnych plenerach w Legnicy i we Wrocławiu. Obsługa medialna tego przedsięwzięcia obejmowała organizację konferencji prasowej we Wrocławiu oraz zapraszanie na plan zdjęciowy dziennikarzy i fotoreporterów. Termin realizacji: 28 sierpnia - 30 września 2008 roku.

Sytuacja wyjściowa:

  • realizacja projektu filmowego o wyjątkowym wymiarze
  • historia oparta na faktach, sięgnięcie do najnowszej historii i tematu ciągle traktowanego jako tabu
  • emocjonalny charakter przedsięwzięcia – związki reżysera z Legnicą
  • zdjęcia realizowane we Wrocławiu i Legnicy

Założenia:

  • rozpoczęcie promocji filmu już na etapie realizacji zdjęć, gdy zwykle projekty filmowe otrzymują wsparcie promocyjne dopiero na etapie dystrybucji filmu
  • maksymalne wykorzystanie lokalnych odniesień i sentymentów – legnickie korzenie reżysera, autentyczność przedstawionej historii, odniesienia do najnowszej historii Polski

Cele:

  • dotarcie z informacją o realizacji filmu do dziennikarzy lokalnych, regionalnych, ogólnopolskich i kulturalnych
  • zaangażowanie lokalnych dziennikarzy jako ambasadorów projektu 
  • kreowanie zainteresowania projektem na długo przed premierą filmu

Działania:

  • organizacja konferencji prasowej – 28 sierpnia we Wrocławiu. Główny temat: rozpoczęcie zdjęć do filmu, przedstawienie harmonogramu planu zdjęciowego, przedstawienie założeń całego projektu. Uczestnicy: Waldemar Krzystek, reżyser, Paweł Rakowski – producent, Svetlana Hodchenkova, Lesław Żurek – odtwórcy głównych ról. Miejsce: pub PRL w nawiązaniu do tematyki filmu.
  • organizacja uczestnictwa dziennikarzy i fotoreporterów w realizacji sceny balu, kręconej 8 września w sali budynku Uniwersytetu Wrocławskiego. Bal ma kluczowe znaczenie dla dramaturgii filmu, a na planie zdjęciowym pojawili się wszyscy najważniejsi aktorzy. Aula za sprawą scenografów przeobraziła się w salę domu kultury z lat 50. W tej niezwykłej scenerii fotoreporterzy mogli zrobić wiele ciekawych zdjęć.
  • aranżacja spotkania prasowego w legnickim parku miejskim – rozpoczęcie zdjęć w Legnicy, autentycznym miejscu akcji filmu.
  • stały kontakt z dziennikarzami, dosyłanie materiałów, umożliwianie rozmów i indywidualnych wejść na plan filmu.

Efekty:

  • materiały prasowe ukazały się we wszystkich dziennikach lokalnych i ogólnopolskich
  • relacje telewizyjne w TVP, TVN i wszystkich lokalnych telewizjach, relacje radiowe zarówno w programach ogólnopolskich jak i regionalnych.

« wróć do listy realizacji