Oferta

komunikacja wewnętrzna

komunikacja wewnętrzna

Komunikacja wewnętrzna w firmie

Według magazynu „Fortune” dwieście najbardziej podziwianych przedsiębiorstw w Stanach Zjednoczonych, zajmujących początek listy wydaje większą część swojego budżetu komunikacyjnego – ponad 50 procent – na  komunikację z pracownikami. Firmy te wydają na komunikację z pracownikami trzy razy więcej niż dwieście przedsiębiorstw, które sklasyfikowano jako najmniej podziwiane.

Komunikacja wewnętrzna w firmie odgrywa kluczowe znaczenie w tworzeniu kultury organizacyjnej zarówno wielkich korporacji jak małego i średniego biznesu. Sprawna komunikacja wewnętrzna jest kluczowym elementem zarządzania, pozwalającym zwiększać efektywność i skuteczność. Dzięki sprawnemu informowaniu pracowników firmy tworzą zgrane zespoły, a jednocześnie budują pozytywny wizerunek. Odpowiednio prowadzona komunikacja wewnętrzna gwarantuje dobrą atmosferę, osłabia wpływ plotki i nieformalnych kanałów komunikacji oraz zmniejsza zagrożenie kryzysami, szczególnie tymi na tle międzyludzkich konfliktów. Gwarantujemy:

dobór odpowiednich narzędzi z zakresu komunikacji wewnętrznej

Zgodnie z przeprowadzonymi w 2010 roku przez GFMP Management Consultants i portal PRoto.pl badaniami, najbardziej popularnymi w organizacjach działaniami z zakresu interior communication są: komunikowanie zmian i projektów, organizacja imprez i spotkań firmowych oraz doskonalenie istniejących narzędzi komunikacji. Te ostatnie ciągle się rozwijają – gazety firmowe, biuletyny wewnętrzne, newslettery – dzięki nowoczesnej grafice i edycji stają się nie tylko skuteczne, ale i atrakcyjne. W polskich firmach fora internetowe, czaty, blogi i Wiki, a więc typowe narzędzia mediów społecznościowych, wciąż czekają na swoje pięć minut, PR time robi wszystko, aby ten czas oczekiwania przyspieszyć.

przygotowywanie materiałów i komunikatów dla pracowników

Co napisać w gazecie firmowej? Konsultanci PR time przygotowują wszystkie teksty, opracowują ogóle koncepcje biuletynów wewnętrznych, zarządzają praca redakcji, wybierają zdjęcia i opracowują layouty, nadzorują proces wydawania od fazy koncepcyjnej aż do zakończenia druku. Aby gazetka byłą czytana, warto zadbać o jej atrakcyjność dziennikarską. Dlatego piszemy nie tylko proste informacje, ale wywiady, sondy i reportaże z firmowych wydarzeń.

Pracownicy są najlepszymi rzecznikami firmy. Warto dbać o to, aby informacje trafiały do nich na czas, zanim przeczytają o firmowych nowościach w zewnętrznych mediach. Wewnętrzne biuletyny trzeba nierzadko wspierać poprzez komunikaty rozsyłane do pracowników na bieżąco.

wsparcie procesów zmian

Organizacje biznesowe przechodzą permanentne zmiany. Nie znaczy to jednak, że pracownikom ten proces się podoba. Doświadczanie zmian bywa trudne, frustrujące i nieprzyjemne. Zmiana zawsze powoduje zamieszanie, dlatego należy nią konstruktywnie zarządzać. Jednym z kluczowych elementów planu wprowadzania zmiany jest komunikacja, przenika ona każdy etap i stanowi niezbywalny element skutecznego zarządzania zmianą. Pomagamy rozpoznać potrzebę zmiany w organizacji, zanalizować różne podejście do zmiany, opisać emocjonalne reakcje na zmianę, opracować plan komunikacji wewnętrznej w procesie zmiany.

warsztaty diagnozujące stan komunikacji wewnętrznej

Podobnie jak inne dziedziny public relations, komunikacja wewnętrzna w firmie wymaga planowych, konsekwentnych działań w długiej perspektywie czasu. Budując strategie komunikacji wewnętrznej warto przede wszystkim animować, a nie reagować. Tymczasem nierzadko działania komunikacyjne podejmowane są jako gaszenie pożaru w sytuacjach już stricte kryzysowych. Aby tego uniknąć, należy wprowadzić do komunikacji planowość, systematyczność oraz metodyczność. Znaczenie oceny stanu wyjściowego bywa w praktyce pomijane i niedoceniane. Tymczasem nie zając aktualnych nastrojów i stanu kultury organizacyjnej firmy służby HR i PR znajdują się w sytuacji statku bez kompasu i nawigatora.

Komunikacja wewnętrzna w firmie nie jest samotną wyspą, musi być wpleciona we wszystkie działania PR firmy, tworzyć z nimi spójny, jednolity wizerunek.

« wróć do listy ofert