Tworzenie serwisów www
Serwis internetowy to często kluczowe narzędzie informacyjne w strategii komunikacji firmy, społeczności czy produktu. Jego zawartość merytoryczna, przekaz marketingowy, architektura i technologia decydują o tym czy serwis spełni swoją rolę czy będzie „kulą u nogi” całego projektu.
Obecnie Internet jest głównym źródłem informacji na temat firmy. Dlatego warto poświęcić więcej uwagi nad tworzeniem nowego serwisu WWW oraz zlecić go profesjonalistom. Opracowując strategię dla strony internetowej, trzeba zweryfikować: cele serwisu, grupy docelowe, niezbędną funkcjonalność i użyteczność, działania konkurencji, oczekiwania klienta. Efektem jest koncepcja wykorzystująca synergię: interesującego desing’u projektu graficznego, treści, wartości promocyjnych oraz intuicyjnej nawigacji.
Konstrukcja strony internetowej
Serwis internetowy tworzymy z myślą o jego użytkownikach. To oni mają z łatwością i chęcią poruszać się po nim, wracać do niego, polecać innym. Dlatego oprócz skupiania się na wizualnych aspektach strony warto zastosować podstawowe zasady tworzenia serwisów internetowych. Utarły się już pewne reguły zamieszczania elementów na stronie. Nie powinniśmy ich zmieniać, ponieważ odwiedzający nasza witrynę intuicyjnie szukają na niej logo, kontaktu, mapy dojazdu czy koszyka zakupów.
Serwisy internetowe należy projektować zgodnie z zasadami web usability
Użyteczność strony internetowej, inaczej web usability polega na takim projektowaniu serwisów internetowych, aby były one jak najbardziej ergonomiczne. Tworząc stronę należy patrzeć na nią oczami internautów – użytkowników. Postawić należy przede wszystkim na łatwość obsługi oraz intuicyjność.
Użyteczna strona powinna:
- umożliwiać łatwe poruszanie się po niej, sprawne dotarcie do informacji,
- zachęcać użytkowników do powrotu,
- wydłużać czas pobytu na stronie.
Copywriting tekstów na stronę WWW a SEO
SEO to różnego rodzaju działania, które mają na celu osiągnąć jak najwyższą pozycję serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania Google. Unikalne treści zawarte w serwisach internetowych są wysoko cenione przez robota Google, najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej. Chcąc podnieść wartość witryny warto zwrócić uwagę na różnorodność treści, zawarte w nich słowa i frazy kluczowe, oryginalność, użyteczność. Kontent musi być oczywiście poprawny gramatycznie, ortograficznie i stylistycznie. Każdy tekst zamieszczany w serwisie WWW powinien posiadać strukturę, z tytułami i podtytułami.