Media relations
Skuteczność i zasięg przekazywania informacji to najwazniejsze cechy mediów. Przeciętny człowiek czyta w prasie lub internecie, ogląda w telewizji lub słucha w radiu góra kilkudziesięcu newsów. Największe agencje prasowe w świecie opracowują codziennie znacznie więcej treści - nawet do kilkunastu tysięcy depesz i aktualnosci! Poczytny dziennik czy popularny tygodnik są w stanie wywołać poważny kryzys wizerunkowy, czego doświadczyło na własnej skórze wielu celebrytów, firm czy instytucji. Celem działań media relations jest zatem wykreowanie i utrwalanie dobrych relacji z szeroko rozumianymi mediami. Dzięki temu będzie można łatwo dotrzeć z przekazem do docelowej grupy odbiorców. Jak osiągnąć ten cel?
Podstawą jest przygotowanie dobrej bazy mediów i zebranie kontaktów do dziennikarzy, którzy mogą być zainteresowani prezentowanym tematem. Kolejny krok to zakomunikowanie danych treści w odpowiedni sposób, przy wykorzystaniu właściwych narzędzi: komunikatu prasowego, wywiadu okolicznościowego, relacji TV, programu radiowego, road shows czy konferencji prasowej. Odpowiednia polityka współpracy z mediami może przyczynić się do sukcesów organizacji w różnych obszarach jej działalności.
Podstawowe elementy media relations oferowane przez nas:
pisanie i dystrybucja komunikatów prasowych
Komunikat prasowy powinien być ciekawy, aktualny, napisany poprawnym i prostym językiem. Niby tylko tyle, a może aż tyle. Każdy dziennikarz potrzebuje innej informacji. Inaczej piszę się komunikat dla prasy lokalnej, inaczej dla branżowej, jeszcze inaczej dla ogólnopolskich mediów biznesowych. Wiemy jak i co napisać oraz komu to wysłać.
organizacja konferencji prasowych
Lepiej zorganizować konferencję prasową w środę czy w piątek? Czy godzina dziewiąta rano to dobra pora na spotkanie z dziennikarzami? Czy wybór lokalizacji poza centrum może być przyczyną fatalnej frekwencji? Okazuje się, że przygotowanie skutecznej konferencji prasowej wymaga dużej wiedzy i sprawności organizacyjnej. A to dopiero początek problemu.
Po wyborze czasu i miejsca konferencji prasowej trzeba zająć się zaproszeniem dziennikarzy i opracowaniem scenariusza. Przygotowujemy prezentacje multimedialne, wystąpienia osób reprezentujących firmę, arkusze pytań i odpowiedzi (Q&A). Pytania i odpowiedzi (Q&A) są podstawą do treningu przed konferencją prasową. Aby dobrze na niej wypaść, należy przećwiczyć odpowiedzi i przetrenować główne wystąpienia.
Spotkania prasowe nie zawsze muszą mieć charakter stricte oficjalny i formalny. Organizujemy śniadania prasowe i nieformalne spotkania z dziennikarzami. Aranżujemy również wywiady indywidualne, wypowiedzi eksperckie i wyjazdy prasowe (road show).
analiza i dobór mediów
Medialny świat zmienia się nieustająco. Jako agencja PR staramy się nadążać za tymi zmianami. Stale aktualizujemy bazy dziennikarzy, uwzględniając nie tylko medium, w którym pracują, ale przede wszystkim również tematykę, którą się zajmują. Śledzimy szczegółowo zmiany na rynku wydawniczym, wiemy jakie dodatki tematyczne planowane są przez poszczególne media.
Wysyłka komunikatów prasowych do wszystkich dziennikarzy jest czysta fikcją. Starannie analizujemy grupy docelowe i tematykę poruszaną w komunikacie, aby precyzyjnie dotrzeć rzeczywiście do zainteresowanych osób. Dobór mediów ma kluczowe znaczenie w planowaniu kampanii informacyjnych i promocyjnych.
rzecznictwo prasowe
Prowadzimy pełen outsourcing zadań public relations. Oprócz wysyłki komunikatów, kierowania logistyka kontaktów z dziennikarzami, prowadzenia realnego i internetowego biura prasowego nasi konsultanci mogą wypowiadać się i reprezentować firmę w mediach.